Aşadar, ai planificat până la ultimul detaliu un teambuilding sau un training pentru angajații tăi, dar munca nu s-a terminat încă. Scopul întregului eveniment a fost de a identifica cu succes problemele care trebuie rezolvate, de a descoperi noi abilități ale angajaților, de a construi o conexiune mai puternică și de a învăța. Și, acum, trebuie să planificați cum veți pune toate informațiile pe care le-aţi obținut în practică. De aceea trebuie să planificați un proces de follow-up.
Angajații tăi știu că împărtăşiţi dorința lor de a evolua. Iar evoluția vine prin schimbare. Știm cu toții cât de greu este să ne schimbăm obiceiurile. De-a lungul timpului, oamenii dezvoltă modalități disfuncționale de a relaționa unul cu celălalt. Reglarea fină sau ajustarea bazată pe experiența pe care ați trăit-o în teambuilding sau training este un semn de maturitate din partea echipei de conducere. Urmărind activitatea care a avut loc în teambuilding sau training, creați o oportunitate pentru participanți de a rezolva problemele și consolida lecțiile.
Ceea ce trebuie să vă amintiți este că trebuie să implementaţi întâlniri de follow-up după fiecare teambuilding sau training pentru a vă asigura că activitatea organizată are un efect de durată, deoarece acestea nu ar trebui să fie doar evenimente unice. Este important să aveți un follow-up după sesiuni. În caz contrar, veţi fi cu uşurinţă acaparaţi de muncă și veţi uita ceea ce ați învățat.
Iată câteva motive specifice pe care noi, la Hoinar Events, alegem să le urmărim în fiecare teambuilding și training:
1. Pentru a analiza ce a mers şi ce nu
Preferința noastră este să organizăm întâlnirile de follow-up la aproximativ 15-30 de zile după un teambuilding sau un training, întâlnire unde toți împărtășesc percepţia lor despre cum acestea s-au desfăşurat. Noi realizăm un raport după o ascultare şi o reflecţie a ceea ce se spune pe parcursul întâlnirii. Pe cât posibil, vom valida emoțiile și vom explora dacă este posibil să reinterpretăm orice frustrare ca grijă, orice dezamăgire ca angajament și anxietatea ca dovadă de curaj.
Pentru a afla mai multe despre rezultatele unui teambulding sau training, adresăm câteva întrebări precum:
- Ce aspecte ale teambuildingului/trainingului au funcţionat corespunzător?
- Ce ai face diferit?
- Ce aspecte ale teambuildingului au cauzat frustrare/dezamăgire/anxietate?
Atunci când realizăm un follow-up într-o şedinţă comună, participanții împărtășesc o situație specifică care a fost dificilă. Pe baza a ceea ce împărtășesc, putem face o reconstituire a abilităților suplimentare descoperite și apoi îi determinăm să facă ceea ce numim „Take Two”. Ei reușesc să reia situația și, cu unele sfaturi și încurajări, vor vedea ce ar fi putut să facă în mod diferit.
2. Pentru a observa dacă obiectivele au fost îndeplinite
Echipele de succes nu se întâmplă. Ele au nevoie de timp și efort pentru a se forma. Precum şi de câteva obiective SMART ce pot fi îndeplinite prin teambuilding-uri sau training-uri. Obiectivele generale constau în atingerea performanței, dezvoltarea grupului la diferite stadii. Cu toate acestea, ca orice alt proces, există pași sau etape diferite și există scopuri și obiective diferite în fiecare etapă. Concentrarea pe obiectivele și scopurile corecte atât în teambuilding, cât și în întâlnirile de urmărire vă va ajuta să obțineți performanțe ridicate.
Prima etapă: Formarea:
- Pentru a facilita coeziunea grupului, pentru ca membrii acestuia să se cunoască reciproc și a începe să aibă un sentiment de echipă
- Să îi alinieze la scopurile și obiectivele comune
- Pentru a stabili o cultură de echipă pozitivă, precum şi credințele, valorile și normele comportamentului
- Pentru a stabili rolul conducătorului
A doua etapă – Storming
- Pentru a menține alinierea la scop și scopuri
- Pentru a dezvolta relații bune de lucru între toți membrii, oferindu-le experiență de lucru cu diverși membri ai echipei
- Să faciliteze rezolvarea problemelor comune și să genereze idei noi
- Introducerea proceselor astfel încât să funcționeze eficient împreună
- Pentru a stabili obiective și metode clare pe termen scurt, pentru a celebra realizările și reperele
A treia etapă – Norming:
- Pentru a spori cunoștințele de afaceri, astfel încât echipa și membrii individuali să poată prelua task-uri cu mai multă atenție
- Pentru a încuraja rezolvarea problemelor, inovația și conducerea pentru anumite proiecte sau sarcini
- Modificarea proceselor astfel încât aceştia să-și asume mai multă responsabilitate
- Pentru ca echipa să-și stabilească propriile obiective
În cadrul întâlnirii de follow-up, vom analiza care dintre obiective au fost realizate și care sunt motivele pentru care unele obiective nu au fost îndeplinite, dacă este cazul. În acest fel, ne asigurăm că teambuilding-ul sau training-ul pe care l-am organizat cu voi. nu a fost o pierdere de timp, bani și efort.
3. Pentru a descoperi noi nevoi pentru activităţi ulterioare
Într-o sesiune de follow-up nu sunt analizate doar nevoile individuale sau de echipă, ci sunt dezvăluite şi nevoile latente, problemele sau frustrările care trebuie rezolvate.
Ceea ce trebuie să înțelegeți este că evoluția unei echipe se bazează pe un proces mai lung, ale cărui etape necesită o reglare fină.
În final, întreagul focus al întâlnirii de follow-up este pe învățarea și îmbunătățirea continuă.
Leave a Reply